— Сьогодні житомирські політики зовсім не думають як вони виглядають з боку — на сітілайтах і рекламних щитах. Іноді для них роблять просто жахливі зразки. Піар перетворюється на стьоб. Може вони і виготовлені якісно, але я завжди насамперед оцінюю з точки зору сприйняття такої реклами звичайним громадянином, — розповідає заступник директора житомирської PR-агенції «Имидж-Мастер» Володимир Гребьонкін.
Експерт наводить один із останніх прикладів — привітання губернатора області із Днем конституції. Юрія Забелу перетворили з державного діяча на звичайнісінького школяра за партою. Не менше зіпсований образ ще одного обласного політика — Ірини Синявської. Її обличчя на фото спотворене окулярами та мікрофонами.
Цьогоріч на сцені житомирського піару з’явилися місцеві комуністи. Вони уперше за десяток років розмістили до травневих свят привітання свого лідера — Миколи Тимошенка.
— Якість, щоправда, зовсім ніяка. Коли я побачив сітілайт із «паспортним» фото нардепа та орденом, одразу подумав — хтось помер і його посмертно нагородили. Проте, все одно для них це позитив. У них змінюється свідомість, вони розуміють, що треба піаритися, — констатує Гребьонкін.
Зовсім інший шлях власної популяризації обрала житомирська влада. Вона свідомо відмовилася від «біг-морд». «Фахово була зроблена серія вітань міського голови із березнево-травневими святами. Від пасхального привітання просто віяло добром і затишком. Трохи «підкачало» привітання з Днем перемоги, але загального враження все таки не зіпсувало».
Також останнім часом у Житомирі з’явилося доволі багато «місцевої» соціальної реклами. У дирекціях агенцій, що мають свої рекламні носії, твердять: «соціалка» розміщена з їхньої волі, з бюджету гроші не виділяли. Проте багатьом зрозуміло — рекламісти ставлять «соціалку» на прохання чиновників.
До речі, поняття «соціальна реклама» — суто український винахід. Як сказав нашому виданню директор Асоціації зовнішньої реклами України Артем Біденко, за кордоном користуються визначенням «некомерційна реклама», «суспільна реклама».
Соціальна реклама покликана покращити соціальні настрої у суспільстві, звернути увагу на важливі теми або навпаки убезпечити людей від певних дій. Тож «соціалка» не обов’язково має позитивну енергію. Дуже часто (особливо на Заході) використовується шокуюча, страшна реклама, що лякає (згадайте відео і білборди про аварії).
Певною мірою такою «лякаючою» була і перша частина серії житомирської «соціалки» про сміття. «Сміти! І будешь так жити…» — віщали житомирянам щити та сіті-лайти. Нещодавно їх змінили другою серією — картинами квітучого міста. При цьому влада намагається залучити до процесу покращення благоустрою всіх городян (гасло серії «Піклуймося про місто разом!»).
— Я тільки вітаю ініціативу рекламістів. Переконаний, що разом ми таки достукаємося до свідомості житомирян. До речі, підхід комплексний: окрім реклами ми встановили більше урн на вулицях. Допомогли у цьому бізнесмени, депутати міськради, підприємства. Ми проводили толоку, вулиці також прибирають автопилососами. Ясна річ, сміття ще багато, але Житомир буде чистим містом! Для цього кожен житомирянин має почати із себе, – твердить заступник міського голови Ігор Гундич.
Антон Вєтров, За матеріалами газети "Браво"