У друкованих виданнях Житомирської області «Час плюс», «Звягель», «Народна трибуна», «Соборна площа» та «Субота» розміщені матеріали з ознаками «чорного піару» проти кандидата в Президенти Володимира Зеленського. Дати виходу газет – 13-14-15 лютого.
Як повідомляє
ОПОРА, ідентичні матеріали в цих чотирьох виданнях розміщені з однаковим заголовком «Зеленський – не нове обличчя! Це маска Коломойського!». Автор – Олександр Кривко.
«Олігархи в черговий раз хочуть обдурити виборців, підсунувши їм «стару цукерку» в новій обгортці! Так, Ігор Коломойський, вивчивши соцдослідження, зрозумів, що люди хочуть бачити в політиці «нові обличчя». І він, відомий всім «старий політик» і найбільш цинічний з українських олігархів, ніяк не підходив на роль «нового обличчя». Ось тоді у Коломойського і народилася ідея зробити собі «маску» у вигляді Володимира Зеленського, щоб дати людям те, що вони хочуть», – йдеться у першому абзаці матеріалу.
Далі у матеріалі описано про підхід олігархів до виборів, вивчення очікувань людей, соціологічних опитувань, створення партій і процес висування Володимира Зеленського кандидатом в Президенти.
«Підготовку Зеленського почали, в першу чергу, використовуючи телеканал Коломойського – «1+1», ефір якого просто заполонив майбутній кандидат, піднімаючи рівень своєї впізнаваності серед виборців. Потім на цьому ж каналі запустили серіал «Слуга народу», при перегляді якого люди вже підсвідомо повинні були звикати до думки, що Зеленський – це «гарний Президент», – йдеться в тексті.
Іншим шрифтом та темному тлі наведені цитати:
«Олександр Тихонов, блогер: «Якщо раптом наш народ, вірячи в казки з телевізора, вибере Президентом Беніного Клоуна – я точно поїду! Я спілкувався з багатьма і знаю, що з країни поїду не тільки я, моя сім’я і мої друзі – поїде більшість думаючих людей! Ми повинні зупинити цей маразм і пояснити тим, хто не розуміє, що голосуючи за Зеленського, люди голосують за прихід до влади Коломойського і фактичну смерть України! Наша країна просто не витримає ще 5 років пограбувань і олігархів при владі – це повинен знати і розуміти кожен, хто тільки думає віддати свій голос за Зеленського!».
Ще одна цитата:
«Сергій Проскурко, економіст: Коли я чую, що хтось хоче голосувати за Зеленського – мене просто вивертає обурення і здивування від такого маразму. Відразу в голову приходить мудрість про те, що в кожній країні люди заслуговують своїх правителів! Якщо у нас настільки дурні люди, що готові голосувати за Клоуна головного Олігарха, то, напевно, вони заслуговують на те, щоб цей олігарх їх потім пограбував».
В останньому абзаці матеріалу зазначено:
«Кожен, хто проголосує за Зеленського, віддасть свій голос за збереження старої корупційної системи і за колишніх «панів життя» – олігархів, які фактично і є причиною всіх наших бід та низького рівня життя».
Новоград-Волинська щотижнева газета «Звягель» вийшла друком 15 лютого. Матеріал про Зеленського розміщений на 7 сторінці в рубриці «Політика». У коментарі ОПОРІ редактор видання Олег Брюханов 22 лютого розповів, що цей матеріал є комерційним і редакція не могла вносити правки в текст та верстку.
«Ця інформація вийшла без винятку в усіх газетах. Це не наші журналісти писали. Це готовий макет нам вислали, в який нам, навіть, було заборонено вносити будь-які суттєві правки крім, можливо пропущеної літери. Прохання замовника було і не маркувати цей матеріал, як реклама. Хто замовник – це комерційна інформація і ми вам її надати не можемо. Можливо, інші газети вам скажуть, це їхня політика», – зазначив Олег Брюханов.
У газеті Ємільчинського району «Народна Трибуна» матеріал з таким змістом вийшов 15 лютого на 6 сторінці. У цьому ж номері на 7 сторінці ще один матеріал під назвою «Коломойський іде у Президенти».
«…Одіозний олігарх просуває в президенти Зеленського, щоб позбутися своїх боргів перед державою і зберегти свою власність… », – зазначено в матеріалі.
Редактор газети Михайло Мельник в коментарі ОПОРІ 22 лютого зазначив:
«Це нам матеріал дає рекламна агенція, з якою ми працюємо досить давно. Не маркувати матеріал – це була умова замовника».
У незалежній інформаційно-громадській газеті «Час плюс», яка розповсюджується в місті Новоград-Волинський, матеріал розміщений на 7 сторінці, вийшла друком газета 14 лютого без жодних маркувань «політична реклама».
Редакторка видання Лариса Гембарська розповіла ОПОРІ, що матеріал передрукований з мережі Інтернет і не є замовним.
«Ми цей матеріал взяли з Інтернету. Якщо це йде замовна реклама, то ми пишемо «на правах реклами». Це був не замовний матеріал, ми просто передрукували, бо цікава інформація», – зазначила редакторка.
Матеріал такого ж змісту надрукували 13 лютого і у виданні «Суббота», яке розповсюджується у Житомирі та області та газеті «Соборна Площа»№7 від 15 лютого, яка поширюється в місті Малин.
У коментарі ОПОРІ редакторка газети «Соборна площа» Світлана Вождай зазначила, що матеріал не замовний, а передрукований.
«Ми його просто передрукували. Я лежала в Києві в лікарні і своїм сказала ставте, що хочете, аби тільки газета вийшла. А оскільки це моя особиста позиція, то вони спитали кого, сказала, кого знайдете, перечитали, кажу, ну давайте цей поставимо. Це не був замовний матеріал, ми взагалі в цьому році відмовилися від співробітництва з будь-ким. Оце єдине, що вони не поставили маркування, передрук поставили звідки», – розповіла Світлана Вождай.
Отримати коментар редакції газети «Суббота» ОПОРІ не вдалося. Представники редакції в телефонній розмові повідомили, що інформацію уточнять та зателефонують пізніше, однак до кінця дня 22 лютого дзвінків не було.
Представники «ЗЕ!Команди» у Житомирі
Євген Яремчук 23 січня зазначив ОПОРІ:
«Ми не будемо реагувати і коментувати черговий фейк».