Як повідомляв «Журнал Житомира», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, оштрафувала ПАТ «Житомиргаз» за донарахування у платіжках на 850 тис. грн. Ліцензіатом застосовувалися коефіцієнти для приведення обсягів газу до стандартних умов у жовтні-грудні 2018 року", - зазначили у НКРЕКП.
Сьогодні, 4 квітня, керівництво ПАТ «Житомиргаз» зібрало житомирських журналістів та донесло свою офіційну позицію: «ПАТ «Житомиргаз» не погоджується з рішенням нацрегурятора НКРЕКП про накладання штрафу на компанію у зв’язку приведенням газу до стандартних умов. Компанія вважає його політично мотивованим та дискримінаційним щодо інших споживачів та оскаржуватиме його в суді. До того ж, прийняте рішення суперечить численним нормам законодавства України.
Про це журналістам розповіли директор фінансовий ПАТ «Житомиргаз» Дмитро Конюх та директор комерційний ПАТ «Житомиргаз» Людмила Усик.
- З актом НКРЕКП про порушення ми не згодні, будемо його оскаржувати, вважаємо, що він політично вмотивований, не місить посилання на норму, що ми порушили. Оскаржуватимемо його у суді, - заявив директор фінансовий ПАТ «Житомиргаз» Дмитро Конюх.
За його словами, даний штраф завдасть додаткових збитків Регіональній газорозподільній компанії, яка і без того останні три роки є збитковою, зокрема, і через не перегляд НКРЕКП розміру частки тарифу розподілу у загальній ціні 1 куб. газу. До прикладу Дмитро Конюх навів енергетичні компанії, що постачають електрику: «Тарифи на електроенергію переглядають кожен місяць, а тариф для газорозподільних підприємств останній раз переглядався у 2016 році».
Директор комерційний ПАТ «Житомиргаз» Людмила Усик таке рішення НКРЕКП теж називає дискримінаційним та пояснює, що через нього постраждають споживачі газу, які використовують лічильники з термокомпенсацію.
- На Житомирщині більше 12 тисяч споживачів використовують лічильники з термокомпенсацію, ще 13 тисячам мешканців області газ обліковує будинковий прилад. Такі лічильники автоматично приводять газ до стандартних умов. Виходячи з логіки НКРЕКП, такі споживачі мають сплачувати більше за інших, і до них не повинен застосовуватися понижуючий коефіцієнт. Це дискримінація Лише за минулий тиждень до нас з цього питання звернулось 343 абоненти, - пояснює Людмила Усик.Фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ «Житомиргаз» Катерина Чумак розповідає: «На підприємстві ПАТ «Житомиргаз» є аж 2 тис. кадрових одиниць, середня зарплата для техпрацівників 6 тис. грн, після вирахування податків ця сума стає меншою. Ніяких знижок на газ наші працівники не мають. Це якесь політичне питання, що у всьому винні облгази, нас заганяють у постійну яму ненадходжень коштів.
Її думку продовжує Дмитро Конюх: "Середня зарплата по області становить 8100 грн, середня зарплата серед енергетичних підприємств - майже 10 тис. грн. Тому зрозуміло, чому від нас перетікають кадри. Наші збитки за останні два роки по тарифах склали 260 млн грн. Ми часто чуємо у ЗМІ, що ціна газу виросла в рази чи на стільки %, але ніхто не говорить, що кінцевим бенефіціаром є НАК «Нафтогаз України».
НКРЕКП можуть нас штрафувати хоч щомісяця але це не змінить ситуації – треба або змінити законодавство,- стверджує Дмитро Конюх. Наприклад змінити в Законі стандартні умови, тобто, перейти від «газпромівських» 20 градусів за Цельсієм до європейських 0 градусів за Цельсієм. Тоді різниця температур влітку і взимку буде приблизно однаковою, а коефіцієнти взимку нижчими. Більше того літні коефіцієнти – компенсуватимуть зимові. Це зрозуміла загальноєвропейська практика.
Інший варіант – перейти на енергоодиниці. Як це планувалося ще в 2015 році, але цього так і не відбулося. Це би зняло з порядку денного всі розмови про коефіцієнти та якість газу. І люди б платили тільки за ту енергію, яку спожили, а не за куби. Наразі рішення НКРЕКП про накладання штрафу, «Житомиргаз» оскаржуватиме в судовому порядку, відповідно до чинного законодавства.
Ми вважаємо, що побутові споживачі газу стали заручниками незавершених реформ в енергетичному секторі. В 2015 році після прийняття закону «Про ринок природного газу» планувався перехід до оплати за газ в енергоодиницях. Це дозволило б зняти питання про приведення газу до стандартних умов взагалі. Однак цього так і не відбулося.
Тим часом, поки для споживачів нічого не змінилося, у ПАТ «Житомиргаз» звертаються до населення, акцентуючи увагу на тому, що за нараховані обсяги треба повністю сплачувати та не допускати наявності заборгованості.
- Ситуація, в якій опинилися оператори, - кричуща. Більшість нашого обладнання та газопроводів вичерпали свій термін експлуатації та потребують оновлення, треба збільшувати інвестиційну програму. Ми відповідаємо за безпечне транспортування, і якщо десь запах витоку газу то приїде наша служба 104, а не НАК «Нафтогаз України», - говорять на завершення у ПАТ «Житомиргаз».