«На депутатський запит, який був направлений до Міністерства охорони здоров’я у квітні, отримали відповідь, що наразі розроблений проєкт внесення змін до порядку створенні госпітальних округів і на рівні Міністерства охорони здоров’я буде створена комісія, яка буде перевіряти за встановленою процедурою всі пропозиції щодо перегляду переліку опорних лікарень. Після засідання комісії з соціально-гуманітарних питань, за її рекомендацією, до управління охорони здоров’я (ОДА) був направлений запит з проханням надати копію звернення на адресу Міністерства охорони здоров’я України стосовно включення до переліку опорних лікарень додаткових закладів охорони здоров’я, у тому числі комунального підприємства «Лікарня № 2 ім. В. П. Павлусенка» Житомирської міської ради. І наприкінці тижня отримано відповідь, що управлінням проводиться оцінка спроможності лікувальних закладів для їх включення у мережу опорних лікарень, виробляється стратегічний план розвитку госпітального округу Житомирської області. Після завершення карантинних заходів планується засідання Госпітальної ради Житомирської області, де буде розглянуте питання внесення доповнень до переліку опорних лікарень», – доповіла Ірина Шкап.
«Шановні колеги, прошу вашої уваги ще 5-7 хвилин для того, щоб ви розуміли, що відбувається між Житомирською міською радою і Житомирською обласною державною адміністрацією. Це війна. Неоголошена. Це саботаж рішень Госпітальної ради, тому що у березні – і є в наявності у мене протокол Госпітальної ради, який, за нашим наполяганням був наданий, – у протоколі Госпітальної ради є рішення, проголосоване одностайно всіма членами Госпітальної ради, і полягає це рішення в наступному: це пропозиція щодо включення до переліку опорних лікарень ще декількох опорних лікарень. Це і Олевська… Я не пам’ятаю зараз. І в тому числі житомирська міська лікарня №2. Наразі, через три місяці після того, як відбулось рішення Госпітальної ради, нам повідомляє облдержадміністрація, що вони визначають спроможність. Вибачте… Я хочу, щоб ви, колеги, чітко почули і зрозуміли ще раз: спроможність була визначена незалежною експертною організацією, і наша лікарня була після лікарні № 1 на другому місці по спроможності. А тепер дехто з чиновників облдержадміністрації в ручному режимі намагається скасувати рішення експертів і ще раз визначити спроможність. Що відбувається? Сергій Іванович, питання до Вас, як до міського голови: це наша лікарня, і давайте ми її захистимо разом, тому що самоуправство деяких чиновників облдержадміністрації вже переходить усі межі, я кажу це категорично і звертаюся через сесію міської ради публічно до начальника управління охорони здоров’я ОДА Суслика Миколи Петровича. Потрібно припинити це самоуправство в ручному режимі. Є рішення Госпітальної ради – будь ласка, виконуйте. Там ніде ні слова у рішенні Госпітальної ради не сказано про визначення додаткової спроможності чи додаткове визначення спроможності. Поправте мене, якщо це не так», – сказала Наталія Леонченко.
«Я абсолютно підтримую все, що сказала Наталія Петрівна (Леонченко). Я ще хочу сказати, що потрібно перестати бути беззубими і відстоювати наші інтереси і потрібно голосно говорити, щоб усі знали, про те, чому перепрописали районну лікарню у віддаленому селі, для того, щоб ті, хто сидять у Києві, не могли зрозуміти, де знаходиться фактично лікарня на карті, а вона знаходиться на відстані від нашої лікарні у 2 кілометри, і тому, мені здається, найнеобізнанішому стає зрозумілим, чому її перепрописали. Саме для того, щоб можна було говорити, що вона знаходиться там, а не тут, тоді, коли ніхто не знає. Я пропоную підключити наших депутатів Верховної ради, і хай вони про ці речі говорять відкрито. Може, ми побачимо, що хтось з них виступає з трибуни Верховної ради, може, вони про це скажуть, що у нас тут проблеми, які ми не можемо вирішити. Тому давайте будемо зупинятися і припинити лояльно з ними розмовляти, а маємо відстоювати, тому що нам навіть нема за що спорити з ними, адже визначені критерії дозволяють визнати лікарню №2 опорною. Все, що інше було зроблене, це підтасовка, і для цього була зроблена перепрописка. І це зрозуміло для всіх. Сергій Іванович, давайте будемо боротися за те, щоб відстояти», – закликала Любов Цимбалюк.
«Ми досліджували це питання. І якщо ми хочемо розглядати питання лікарні №2 як політичне, то треба займатися подачею в суд. Чому, поясню: пропозиція Госпітальної ради має рекомендаційний характер. І все. Вони не приймають рішення. Приймає рішення Кабінет міністрів України. Бездіяльність чи ні… Це рішення носить рекомендаційний характер. Нам, може, треба судитися 2 роки. А як вона не буде опорною, не будуть отримувати ті кошти, які можуть отримувати. Нам треба зробити так, щоб Кабінет міністрів зразу прийняв нормальне рішення. І зараз, поки є діалог і є можливість переглянути: замість 8 буде 10», – пояснив Сергій Сухомлин та зазначив, що лише тоді, коли першочергові дії не дадуть результату, необхідно буде звертатися до суду.