«Перша зустріч з Офісом президента і міністром у нас була в листопаді 2020 року. Я нагадав, що президент прилітав в цей аеропорт, коли у нас був економічний форум з Білоруссю. І вже тоді він бачив, що житомирський аеропорт майже готовий, питання тільки в реконструкції смуги. Тоді було сказано: «Ми допоможемо». В листопаді ми це питання пропрацювали і нас запевнили, що кошти будуть в наступному році на житомирський аеропорт виділені. Коли проголосували бюджет, то ми такої стрічки не побачили. В бюджеті є аеропорт Дніпра, є аеропорт Закарпаття і ми розуміємо, що це важливі інфраструктурні об’єкти на мапі України, але житомирського – не було. Остання зустріч перед цим у нас була в кінці січня і нам показали за рахунок чого буде профінансований житомирський аеропорт. Це – програма соцекономрозвитку, на яку в бюджеті декілька мільярдів гривень. І там є стрічка «житомирський аеропорт». Найбільше було приємно, що на Раді регіонів, коли Офіс президента казав, що по програмі великого будівництва буде профінансовано, першою прозвучала саме реконструкція злітно-посадкової смуги житомирського аеропорту», - каже мер Житомира Сергій Сухомлин.
«Проєкт робить київська компанія «Прогрестех», яка має досвід в реконструкції аеропортів. Перша частина проєкту була оплачена з боку приватної компанії ще в минулому році. На сесії ми прийняли рішення, нам безкоштовно ця компанія передає цю частину проєкту. На цю частину проєкту ми оголошуємо міжнародний тендер, бо сума більше 100 мільйонів гривень. По процедурі - це приблизно два місяці на проведення тендеру і до місяця на підписання договору. Там є можливе оскарження. Це приблизно три місяці. І на червень, якщо все буде нормально, то плануємо початок робіт з продовження злітно-посадкової смуги, реконструкція і розширення рульової доріжки і розширення перону в 2-2,5 рази для літаків біля аеровокзалу. Плюс світлотехнічне обладнання і система ILS, це – навігаційна система, яка фактично заводить літак на посадку. Це все передбачається першою чергою проєкту, який буде виставлений на тендер», - каже міський голова.
«Що стосується землі і власності. Ще в минулому році приватний інвестор компанія «Житомирський аеропорт» передала безоплатно злітно-посадкову смугу, доріжку, перон на баланс міста. Ми зареєстрували і це вже майно громади. І ми зробили документи на поділ земельної ділянки для того, щоб під усіма цими об'єктами була земля комунальної власності. Бо згідно закону ми не можемо робити роботи, відкрити навіть декларацію на початок робіт, якщо земля не належить місту. Приватний орендар, який орендував цю землю відмовився на користь міста. Це 50 гектарів, які знаходяться під цими об'єктами. Ще є 70 гектарів, це землі запасу так звані, які в розпорядженні обласної адміністрації. І договор з приватним інвестором був підписаний обласною адміністрацією. Він також написав листа на обласну адміністрацію, щоб цю землю передали під комунальне підприємство, бо там знаходиться друга частина смуги і в той бік буде продовження смуги для того, щоб ми могли робити ці роботи. Там не потрібне рішення сесії, зараз робиться технічна документація і розпорядженням голови адміністрації, і ця земля має бути передана на баланс комунального підприємства, через яке будуть проводитись всі ці роботи», - розповідає Сергій Сухомлин.