На ринку щороку з’являються все нові види морозива – з сіллю, перцем і навіть алкоголем. Але незвичні та смачні ще не означає – безпечні. Нещодавно мережу облетіла історія – підлітки наїлися мороженого льоду і мали небезпечне порушення сну.
Про новинку, яка з'явилася на ринку України, заморожений енергетик і чи може він становити небезпеку, розповіли журналісти ТСН.
НОВИНКА НА РИНКУ МОРОЗИВА
Новий енергетик-морозиво з'явився на ринку України. Він має таку ж саму, як уже відомий напій назву, і дизайн – практично такий самий. Тільки лежить це дивовижне морозиво – не на окремій поличці для дорослих, а просто серед звичних нам пломбірів та ескімо.
Але навіть якщо ви – мудра мама і щоразу уважно вивчаєте етикетку – цей продукт має ще один секрет – інгредієнти на ньому лише іноземною мовою, а щоб знайти українською, потрібно розірвати обгортку і там вказано, що до 18-ти років його не радять.
СУПЕРНОВИНКА ЧИ КОФЕЇНОВА БОМБА?
Днями 13-річний підліток купив кілька упаковок замороженого льоду і через спеку проти ночі з’їв одразу все. Далі на родину чекало безсоння до ранку.
"Це наслідок переїдання кофеїновмісних продуктів. І це стосується будь-яких енергетиків, так і енергетиків у твердому вигляді, у вигляді морозива", – розповідає Наталя Самойленко, дієтологиня.
"Малий з"їв дві упаковочки і не міг заснуть, так? Але ж могло б бути і гірше набагато. На серце впливає кофеїн. А хто знає, може у нього там трішки збій імунний", – говорить професорка, експертка з якості продуктів Олена Сидоренко.
Професорка Сидоренко була настільки вражена новинкою, що опублікувала пост на своїй сторінці із закликом до батьків бути пильними. Інформація стала вірусною: десятки тисяч розповсюджень і публікації ледь не на кожному ресурсі вже тиждень тримають градус напруги навколо енергетичного льоду. Винними за цю штуку на паличці – ноу-хау цього літа і є спільно дві компанії – виробників морозива й енергетичних напоїв. Там кажуть, що цільова аудиторія – доросла.
"Це доросла, активна и найголовніше відповідальна аудиторія віком від 18 років", – запевняє Геннадій Довгань маркетинг-директор виробника енергетичних напоїв.
"Енергетичний лід це продукт, так би мовити, для молоді", – говорить Петро Рудь, власник морозивного бізнесу.
Але в дійсності новинка вже в топі серед дітей. Деякі з них вже зізнаються, що таке морозиво куштували. Одним воно нагадує заморожений лід, іншим – енергетик. Той, хто придумав таку радість, запевняє, що їхній продукт безпечний для здоров’я дитини.
"Якщо підліток з’їсть, то звичайно це буде тільки на користь, тому що він буде більш активний. Ніякої шкоди не буде", – запевняє Тетяна Хом’як, провідна маркетологиня фабрики морозива.
Навряд безсонна ніч – це саме те, що батьки хочуть своїм чадам після порції морозива. На етикетці вказано, що на у 100 г енергетичного льоду є лише 23 мг кофеїну. Це менше, ніж у горнятку кави. Але дитячий організм геть інакше реагує на навіть мізерні дози кофеїну. Його дія майже втричі триваліша, аніж для дорослого. Тому і ризик всіляких захворювань для дитини зростає в рази.
"Смачно, ароматно, приємно, але нічого хорошого. І коли ми говоримо про дитячий організм, який не має тої ступені зрілості за контролем, за всім. Підвищується втома, дитина збуджена, вона може робити якісь речі на фоні кави, які ви в житті б не подумали, що це дитина може робити", – говорить педіатриня Анна Горбань.
ЕНЕРГЕТИК ЗАМОРОЗИЛИ І ЗАМАСКУВАЛИ?
На заводі вже кілька місяців виготовляють морозиво-енергетик і пишаються новинкою. Щоправда, до великих торгівельних мереж вона ще не дійшла, реалізовують в невеличких продуктових крамничках. там воно лежить серед інших видів морозива. Про небажаність енергетиків для юного організму на етикетці модного льоду просто заклеєно і застереження щодо вживання, дуже дрібно написано.
Оформлення етикетки нагадує усім відоме згущене молоко – в тих самих кольорах. Це теж свого роду маркетингова зброя. Подібні закиди розробники замороженого енергетика відкидають геть.
"Ми кожного разу коли випускаємо новий продукт, проходимо всі технічні процедури. У нас є ціла служба контролю якості, юридичний відділ, який дивиться за тим, щоб всі норми законодавства були виконані", – говорить Геннадій Довгань, маркетинг-директор виробника енергетичних напоїв.
В тому то й річ, що юридично виробники підстрахувалися. На запит журналістів щодо правильності маркування енергетичного льоду у Держпродспоживслужбі відповіли, що порушень не побачили. Дійсно, інформація про товар на упаковці є, застереження щодо віку теж є. Те, що вони замасковані, проблема споживачів.
Костянтин Грубич, Валентин Шилко, Андрій Сокуренко, ТСН тиждень