У Житомирі заборгованість споживачів за водопостачання та водовідведення побила рекорд — наразі вона становить 53 млн грн. Про це повідомили в
КП "Житомирводоканал".
"Станом на 1 вересня загальний борг споживачів перед КП “Житомирводоканал” складає майже 53 млн грн. Це критичний рівень заборгованості, найбільший за всю історію підприємства, і поки що тенденції до його зменшення ми не спостерігаємо, навіть навпаки — він продовжує збільшуватися. Наразі маємо майже 4 тисячі довгострокових боржників, загальний борг яких становить майже 25,7 млн грн. Від початку року 90 абонентів заключили договір про реструктуризацію боргу і вже почали виплачувати кошти. Маємо констатувати й той факт, що 50% боржників взагалі не роблять ніяких кроків в напрямку погашення своєї заборгованості і надалі її накопичують", — розповіла Ольга Лобова, очільниця відділу по роботі з боржниками КП "Житомирводоканал".
Серед злісних неплатників є "рекордсмени": за однією з адрес сума боргу вже сягнула 145 тисяч гривень.
Працівники відділу по роботі з боржниками щоденно проводять роботу з боржниками, роз’яснюючи про необхідність погашення заборгованості, можливість заключення договорів реструктуризації та важливість встановлення індивідуальних приладів обліку (у переважної більшості боржників лічильники не встановлено, нарахування здійснюються по загальнобудинковому лічильнику і, відповідно, борг стрімко зростає). У випадку, якщо не вдається вирішити питання погашення заборгованості в досудовому порядку, практикується стягнення заборгованості в суді.
"Після винесення судом рішення про стягнення заборгованості, державний виконавець накладає арешт на банківські рахунки, на майно, на картки, з яких в подальшому автоматично здійснюється погашення заборгованості. На сьогодні найдієвішим методом боротьби з боржниками є стягнення заборгованості через заарештовані банківські рахунки. Від початку року нашим підприємством в судовому порядку було стягнено 257 тис. грн", — розповідають у відділі по роботі з боржниками.
До 20 серпня 2021 року в зв’язку із карантинними обмеженнями було накладено мораторій на відключення споживачів від мережі водопостачання та водовідведення. Наразі водоканал
на законних підставах буде активно використовувати цей метод боротьби з боржниками.
"За 30 днів ми попереджаємо боржника про можливе відключення і необхідність погашення боргу. Якщо злісні неплатники ігноруватимуть наше попередження, то ми відключатимемо їх від водопостачання та водовідведення", — додала Ольга Лобова.