Міська влада Житомира розглядає питання про підвищення вартості проїзду в
трамваях і тролейбусах, оскільки підприємство міського електротранспорту з 1 лютого буде платити за електроенергію на 30% більше.
Національна
комісія регулювання електроенергетики (НКРЕ) повідомила про реєстрацію в
Мінюсті постанови № 8/1 про підвищення з 1 лютого вартості
електроенергії для підприємств міського електротранспорту на 30% (на
7,32 коп./кВт.год) - до 31,68 коп./кВт.год
Очікується, що в
2011 році відбудуться ще два підвищення вартості електроенергії:
дворазове збільшення в квітні і на 39% у серпні; або підвищення на 50% у
квітні та вересні, пише газета Коммерсант-Україна.
Підприємства
міськелектротранспорту (трамваї, тролейбуси, метрополітен) з 2004 року
оплачували електроенергію за тарифом, аналогічного для населення, - 13
коп./кВт.год. З 1 травня 2006 року ціна електроенергії для цих
споживачів зросла на 25%, з 1 вересня - ще на стільки ж, до 24,36 коп./кВт.год. У 2007 році Кабмін постановою № 881 визначив, що різниця між
ціною електроенергії для міськелектротранспорту та її собівартістю
компенсується енергогенерації за рахунок оптової ціни.
Підвищення
вартості електроенергії знизить перехресне субсидування в галузі, але
вимагатиме від місцевої влади збільшення плати за проїзд, щоб
компенсувати збільшені витрати комунальних транспортних підприємств.
Збільшення вартості проїзду по всій країні в 1,5 рази учасники ринку вважають неминучим.
«З
нами ніхто не радився і консультацій не проводив. Про підвищення
тарифів ми дізналися з новин, - розповів заступник директора ДКП
«Луганськелектротранс» Олександр Рябоштан .- Ми чекаємо рішення влади,
але ймовірно, що ціни за проїзд будуть підвищені до 1,5 грн».
При
цьому ні мери, ні керівники підприємств не змогли повідомити, яку
частку в структурі тарифу на проїзд займає електроенергія і наскільки
обгрунтований зростання вартості квитків на 50%. Тільки директор КП
«Рівнеелектроавтотранс» Степан Загіней розповів, що витрати на оплату
електроенергії у тарифі на проїзд пасажирів не перевищують 7,2%:
«Основну частку в тарифі - більше 80% - займає виплата заробітної плати,
решта - витрати на технічне обслуговування».
Втім, у Києві, де
вартість проїзду в трамваї і тролейбусі становить 1,5 грн, а в
метрополітені - 2 грн, тарифи можуть не змінитися. Джерело в КМДА
розповіло, що глава адміністрації Олександр Попов доручив
«Кіевметрополітену» та «Київпастрансу» розробити заходи щодо запобігання
підвищенню вартості проїзду.
Зараз в Житомирі вартість проїзду в у трамваях і тролейбусах дорівнює 1 грн.