Верховна Рада на засіданні 5 лютого у другому читанні ухвалила законопроєкт щодо переходу на електронні трудові книжки. "За" законопроєкт "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" проголосували 265 народних обранців.
У документі мовиться про запровадження обліку в електронній формі, а також врегулювання автоматичного призначення пенсії.
Головні зміни:
- Від паперових трудових книжок відмовлятимуться поступово. Перехідний період становить 5 років.
- Після того, як інформація про працівника буде внесена до Державного реєстру, роботодавець має видати паперову трудову книжку на руки.
- Перехід до електронних трудових книжок дозволить зменшити витрати роботодавців на паперовий документообіг та спростить доступ до інформації.
- Доступ до даних про стаж роботи матимуть для призначення виплат за загальнобов'язковим державним страхування. Зокрема, мовиться про втрату працездатності.
- Доступ до інформації дозволить формувати пропозиції, які існують на ринку праці.
- Електронні трудові книжки забезпечать неможливість втрати документів, фальсифікацій та внесення недостовірних даних.
Також завдяки е-книжкам буде можливо запровадити автоматичне призначення пенсій та соцвиплат. Для цього на веб-порталі Пенсійного фонду створять електронні кабінети.