У 2019 році влада Житомира підписала договір на придбання 50 нових тролейбусів білоруського підприємства БКМ. Отримати всі тролейбуси планували до кінця 2020 року, але через пандемію поставку відтермінували до лютого 2021 року.
Станом на 5 березня трамвайно-тролейбусне управління досі не отримало останню партію з 12 тролейбусів, передає видання
Житомир інфо.
«Остання партія з 12 тролейбусів мала бути до 22 лютого. Підприємство БКМ звертається до нас з листами, у яких проситись відтермінувати, оскільки у них в Республіці Білорусь є проблеми щодо вивозу корпусів. Запевняють нас, що 8 корпусів з 12 вже готові до зборки й готові відправляти в Україну, надалі вони збираються на БКМ Україна, інші корпуси готуються до вивозу», – розповідає заступник міського голови Олександр Шевчук.
Прогнозувати хоча б приблизні терміни поставки у міській раді не беруться.
«Не готовий сказати, оскільки триває листування. На сьогодні, за чотири партії ми розрахувалися з ними. З нашого боку ми виконуємо всі умови договору, які були підписані ще у ті часи», – пояснює заступник Житомирського міського голови Олександр Шевчук.
За словами Олександра Шевчука, через зірвані терміни до постачальника можуть застосувати штрафні санкції.
«Нашим комунальним підприємством вже написаний до них лист-претензія, оскільки у договірних умовах у нас є претензійні умови за невиконання графіків поставки. У будь-якому разі ми застосуємо якісь санкції щодо затримки партії. Там прописані санкції, а саме фінансові – 1% від загальної суми договору щотижня, це приблизно 20 тис. євро щотижня. Не знаю чи ми їх отримаємо, але ми будемо звертатися до них і виставляти умови, бо це є тристороння угода, однією зі сторін є Європейський банк реконструкції та розвитку, який є кредитодавцем на ці тролейбуси. Ми в будь-якому випадку будемо до них звертатися на відшкодування цих втрат, які ми зараз несемо», – говорить Олександр Шевчук.
Планується, що нові тролейбуси частково замінять старий рухомий склад.
«У першу чергу, ми замінимо той транспорт, який фактично доживає свою вікову межу і технічний стан не відповідає санітарним нормам, зовнішньому вигляду. Але тролейбуси, які до цього використовувалися 90-х років теж будуть виходити на лінію», – зазначає Олександр Шевчук.
Передісторія
Житомирське трамвайно-тролейбусне управління
підписало договір позики з ЄБРР на придбання нових тролейбусів.
На реалізацію проекту передбачається 12 мільйонів євро, з яких 2 мільйони грантова складова.
У квітні 2019 року на сайті Європейського банку реконструкції і розвитку
оголосили тендер на закупівлю 50 нових тролейбусів для Житомира. Тендер виграла
білоруська компанія «
Белкомунмаш».
3 жовтня 2019 року під час Форуму регіонів України та Білорусі була
підписана угода на закупівлю тролейбусів БКМ.
У червні 2020 року Житомир отримав
першу партію тролейбусів.