Коли починати вчити математику? Мама, яка грає з малюком 1,5 років в хованки, навіть не підозрює, що дає дитині освоїти один із ключових законів математики, а саме, закон сталості об'єктів, в якому стверджується, що речі нікуди не зникають, якщо випадають із нашого поля зору. Такі моменти, які допомагають дитині осмислити навколишній світ, повторюються регулярно і щодня. Виходить, що математика, як і інші науки, входить в життя крихітки з дитинства. Ранні уявлення про математичні закони грають важливу роль в розвитку дитини, але сьогодення для цариці наук настає тільки тоді, коли маленький учень буде готовий до її вивчення.
Все залежить від того, про яку математику йдеться. Рахівнички з'являються в житті малюка вже в 2-3 роки. Рахування по порядку в 3-4 роки. Більш глибоке вивчення арифметики психологи радять залишити на час дошкільної підготовки.
Отже, по порядку: як і коли дитині вчити математику? Цілеспрямовані уроки математики повинні з'явитися, коли малюк вийде з віку неусвідомленого запам'ятовування всього, що бачить і чує, і буде розуміти предмет вивчення. Психологи вважають, що оптимальний вік для знайомства з рахуванням і числами - це 3-4 роки.
Будь-яке заняття з дитиною потрібно починати з головного - зацікавити її в цьому процесі. Оскільки мова йде про малюків-дошкільників, то кращий спосіб привернути увагу крихти - запропонувати їй цікаву гру. Перші кроки у вивченні точної науки потрібно робити обережно, поступово, не квапити події:
Переходити до складання можна тільки після того, як учень відмінно засвоїть порядкове рахування. Щоб дитина краще засвоїла принципи рахування, навчання повинно бути наочним, а не абстрактним. Тобто, кількість має бути відображено в конкретних предметах - кубиках, рахункових паличках.
Правила ефективного навчання учнів арифметиці:
Ще батьки повинні засвоїти один важливий принцип - немає таких дітей, які не здатні зрозуміти точну науку. Якщо для вас цей предмет в школі був найгіршим спогадом, це не означає, що він недоступний і не цікавий вашій дитині. Не вірите? Тоді дайте можливість педагогам Школи Соробан® переконати вас.
Розвиваючі курси для дітей з ментальної арифметики показують, наскільки багатогранний і універсальний дитячий розум. Користь ментального рахування:
Актуальне питання: в якому віці вчити рахувати за методикою ментальної арифметики? Школа Соробан® вчить швидкісного рахування дітей 5-11 років. Вік обраний не випадково. У більш ранньому віці ще недостатньо розвинені психічні розумові функції мозку, щоб піддавати малюка великим інтелектуальним навантаженням. Після 11 років сповільнюється процес розвитку структури мозку, тому дитина може освоїти швидкісне рахування, але ефект від занять буде нижче, ніж у молодших учнів. Зате в 5-11 років вправи ментального рахування ефективно впливають на розвиток розумових здібностей, пам'яті, здібностей до математики і, в цілому, на пізнавальні можливості дитячого розуму.